Interview met Inge, Office manager bij Pronk ergo.

Hoe lang werk je bij Pronk ergo?
Ik werk hier sinds december 2007. Al weer ruim vijf jaar!

Hoe groot is de afdeling?
De afdeling binnendienst bestaat uit mijzelf en de commercieel secretaresse. We doen werkzaamheden voor alle vestigingen, zowel in Nederland als in België.

Wat houd je werk in?
Dat is behoorlijk breed. Als eerste zorgen we met z’n tweeën voor de ondersteuning van de verkopers. Zo zorg ik dat de afspraken met de klant goed op papier komen te staan en geregistreerd worden. Daarnaast organiseer ik workshops op de diverse vestigingen en organiseer ik beurzen in zowel Nederland als België. Ik verzorg een stuk productmanagement voor de tilliften en ik schrijf procedures om diverse processen binnen Pronk ergo te verbeteren. Ik onderhoud veel contacten met de tilspecialist voor de passingen van de slings en als zij de passing heeft gedaan, zorg ik dat de slings besteld en geleverd worden. Tevens zorg ik ervoor dat de informatie over de passing geregistreerd wordt zodat we in de toekomst terug kunnen halen wat we geleverd hebben. Intern zit ik nog in de digitale nieuwsbrief commissie (bent u al geabonneerd?!) en ben ik verantwoordelijk voor de vaste telefonie.

Wat vind je leuk aan je werk?
Het is hectisch. Ik heb veel verschillende taken, die allemaal door elkaar lopen. Ik heb daarbij niet alleen contact met de verkoop, maar met alle afdelingen binnen Pronk ergo. Daarnaast heb ik ook veel contact met onze leveranciers, zoals het naaiatelier en onze Zweedse en Noorse leveranciers van de tilliften. Natuurlijk heb ik ook veel contacten met onze klanten en eindgebruikers van onze producten. Ik ben helemaal in mijn element als ik overzicht moet houden tussen al die partijen en werkzaamheden!

Wat voor opleiding of werkervaring heb je nodig om dit werk te kunnen doen?
Je hebt minimaal een MBO-opleiding nodig, maar belangrijker zijn bepaalde persoonlijke kwaliteiten. Je moet goed kunnen organiseren, prioriteiten kunnen stellen, stressbestendig en klantvriendelijk zijn. Je moet logisch kunnen nadenken en klantgericht zijn.

Maak je grappige of vreemde dingen mee tijdens het werk?
We lachen genoeg, maar om nu iets ter plekke te noemen… Hoewel, ik wordt nog steeds herinnerd aan de keer dat de showroom vol rook stond. Ter voorbereiding op een workshop was ik de oven aan het uittesten (die was nog niet eerder gebruikt). Het begon al een beetje vreemd te ruiken, maar een collega zei; “een half uurtje op vol vermogen laten draaien en dan zijn alle geurtjes weg”. Toen stond de showroom ineens vol rook… Toen we de oven open deden, bleek dat er onder de bakplaat nog de gebruiksaanwijzing te zitten!