Interview vestiging Eindhoven / Sittard
Met hoeveel mensen werken jullie in Eindhoven / Sittard?
We werken vanuit hier met 3 medewerkers: Charlotte; sinds 2003 werkzaam bij Pronk ergo. Begonnen als accountmanager en vanaf 2006 ook verantwoordelijk voor de vestiging Eindhoven. Rutger; sinds 2007 werkzaam bij Pronk ergo als accountmanager. Anja; sinds 2005 parttime medewerker binnendienst.
Wat doet een ieder?
Charlotte: Ik ben vestigingsmanager en tevens accountmanager van de vestiging Eindhoven. Ik ben verantwoordelijk voor de verkoop in de WMO-markt en instellingen voor de regio Zeeland, West Brabant en West Limburg.
Rutger: Ik ben als accountmedewerker verantwoordelijk voor de verkoop in de WMO-markt en instellingen in de regio Noord /Oost/Zuid Brabant, Noord/Oost/Zuid Limburg.
Anja: Ik ben binnendienstmedewerker en ondersteun, naast mijn eigen dagelijkse werkzaamheden, Charlotte en Rutger met alle administratieve werkzaamheden die van toepassing zijn. Ik maak ook afspraken voor hen en ik verwerk op dossierniveau alle administratieve zaken die van toepassing zijn.
Wat vind je leuk aan het werk:
Charlotte: De afwisseling van verschillende werkzaamheden, het bezoeken van bestaande klanten en relaties, het uitbreiden van nieuwe relaties. De combinatie van de verschillende klanten met wie we werken zoals o.a. gemeentes, aannemers, instellingen en particulieren; dat samen maakt dat je steeds moet schakelen tussen de verschillen soorten situaties en personen.
Rutger: Daar ben ik het helemaal mee eens. De dagen vliegen voorbij en geen enkele dag is hetzelfde. Het oplossingsgericht mee mogen denken om het juiste product bij de juiste eindgebruiker te krijgen maakt het werk erg leuk en bijzonder. Het blijft steeds weer een uitdaging.
Anja: De afwisseling tussen de vaste werkzaamheden die dagelijks moeten gebeuren en de variatie die de dag brengt houdt het leuk. Zowel het telefonisch contact met de klanten als het interne contact met collega’s brengt genoeg variatie. Het 1e telefonische contact met de klanten en de persoon tussen de klanten en de accountmanagers zorgt ervoor dat je soms snel moet schakelen. Dat maakt het werk veelzijdig.
Hoelang bestaan de vestigingen Eindhoven en Sittard:
Rutger : De vestiging in Eindhoven bestaat sinds 1996. De vestiging in Sittard bestaat vele jaren langer. Eerst als Ergomat, een dealer van Pronk ergo. Na 14 jaar dealerschap zijn in 2009 de werkzaamheden volledig onder vlag van Pronk ergo gekomen. Sindsdien wordt de provincie Limburg bewerkt vanuit zowel Eindhoven als Sittard. Beide showrooms worden hiervoor gebruikt.
Wat is er bijzonder aan de vestiging Eindhoven:
Charlotte: De Brabantse gezelligheid! Enthousiasme staat bij ons hoog in het vaandel en dat zit ons in het bloed.. Hard werken, maar ook een geintje op zijn tijd; die balans is bij ons zeker aanwezig. Tijdens de bedrijfsuitjes trekken we graag de kar als het gaat om de gezelligheid! Bourgondisch Brabant zullen we maar zeggen….
Is alles te zien in de vestiging of moet ik daarvoor naar het hoofdkantoor.
Rutger: Bijna alles is te zien in onze showroom, voor de Passive, Hi-Trac en de hoog/laag bedden kan men een bezoek brengen aan de showroom in Zoetermeer; in het uiterste geval is er een mogelijkheid om bepaalde producten alsnog tijdelijk naar Eindhoven of Sittard te krijgen.
Kan ik in jullie showroom in Eindhoven zo langs komen of moet ik eerst een afspraak maken?
Anja: Bij voorkeur op afspraak. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de klanten deskundig advies krijgen door de juiste accountmanager en dat de koffie klaar staat. Onze showroom is van maandag t/m vrijdag geopend op afspraak. Dat geldt ook voor Sittard.
Jullie zijn een kleine vestiging, hoe kunnen we jullie bereiken als jullie bij klanten zijn?
Anja: Tijdens kantooruren zijn wij altijd per telefoon bereikbaar. Is er niemand op de vestiging, dan wordt de telefoon doorgeschakeld naar ons hoofdkantoor in Zoetermeer zodat de klanten ons kunnen bereiken. Ook per email kunnen ze ons altijd bereiken. eindhoven@pronkergo.nl of sittard@pronkergo.nl.
Jullie komen veel bij mensen thuis, maken jullie weleens bijzondere dingen mee?
Charlotte: Ja zeker, jongstleden nog heb ik samen met een collega een Sta-Tafel afgeleverd bij een klant die al enige jaren in een rolstoel zit en sinds de revalidatie niet meer had gestaan. Als je diegene dan voor het eerst weer in zijn/haar eigen woning kan laten staan door een geweldig goed en veilig hulmiddel en ziet stralen is dat toch een heel mooi moment. Zeker als de kinderen voor het eerst in hun leven hun ouder zien staan en verwonderd raken hierdoor. Wij merken dat er veel mensen zijn die niet weten wat er allemaal mogelijk is aan middelen om de zelfstandigheid zo lang mogelijk te behouden. Wij mogen elke dag weer meedenken om een goede oplossing te bieden en dat maakt het werk mooi.